lipca 16, 2019

Moja książka "Dubajski savoir vivre".









Do Dubaju przeprowadziłam się w 2010 roku. Szybko zorientowałam się, że brak jest książek i innych materiałów dotyczących tego miejsca. Wtedy to też narodziła się myśl napisania książki o Dubaju. Książka o której mowa, „Dubajski savoir vivre” powstawała przez prawie 8 lat. Nie jeden złapie się za głowę i zapyta czemu tak długo? Na fakt ten złożyło się kilka czynników. Chociażby moja choroba i inne zdarzenia losowe, o których więcej przeczytasz  w mojej  książce…  



Pisząc „Dubajski savoir vivre” chciałam choć trochę przybliżyć kraj jakim są Zjednoczone Emiraty Arabskie i pozwolić zrozumieć  tutejsze zwyczaje, kulturę i sposób prowadzenia  biznesu przez arabów. Styl komunikowania i negocjowania jest również specyficzny na tych terenach, dlatego podjęłam próbę jego zgłębienia. Co więcej przeciętny Polak jak i Europejczyk  słysząc słowo islam, „arabski kraj” ma natychmiast negatywne skojarzenia. Kojarzy pojęcia te głównie z  terroryzmem, fanatyzmem religijnym jak i degradacją kobiet w życiu społecznym. Wchodząc jednak głębiej w temat, często okazuje się że tak naprawdę niewiele wiemy o religii, którą jest islam i o osobach arabskiego pochodzenia. Sama mimo wielu lat spędzonych w Dubaju nie uważam się za ekspertkę. Wiele zamieszania na temat  tego miejsca wprowadzają, liczne pozycje literackie, które w ostatnim czasie masowo pojawiają się na polskim rynku. Skupiają się one niejednokrotnie, tylko na jednym aspekcie czy problemie i nadmiernie go wyolbrzymiają. Powoduje to , że zaburza się percepcja odbioru tego kraju jako całości.
W książce „Dubajski savoir vivre” ( na ile tylko to możliwe),  chciałam obiektywnie przedstawić wszystkie zasady, zwyczaje, zachowania panujące w Dubaju, dystansując się od tego czy są one dobre czy złe.
Pokusiłam się również o to by przybliżyć  i odpowiedzieć na pytania  dotyczące islamu, jak również tego jak należy się zachowywać w kraju muzułmańskim.  Chciałabym jednak zaznaczyć, że jako chrześcijanka  powyższą wiedzę zdobyłam studiując fachową literaturę jak i poprzez rozmowy z moimi znajomymi muzułmanami. Bazując na własnych doświadczeniach i wiedzy, szczegółowo opisałam to, co wolno robić a co jest naganne i zakazane. Myślę, iż niezwykle cenne są też wiadomości dotyczące tego jak się pracuje, żyje i prowadzi negocjacje w arabskim kraju.
Książka tą dedykuję osobom, które interesuje świat arabski, islam oraz dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. Wiele cennych wskazówek znajdą tu również osoby, które planują odwiedzić Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) w celach turystycznych jak i zawodowych. Pozycja zawiera, bowiem wiele porad jak należy się zachować czy to w codziennych sytuacjach czy w kontaktach biznesowych np. podczas prowadzenia negocjacji, rekrutacji itp. Osoby chcące znaleźć pracę w Dubaju lub tu się osiedlić również odnajdą liczne rozdziały dedykowane tym zagadnieniom, gdzie opowiadam o swoich doświadczeniach i spostrzeżeniach. Powyższe opracowanie może być również cenne dla socjologów lub osób zajmujących się Human Resources ze względu na poruszane kwestie dotyczące różnic kulturowych, procesu rekrutacji, zagadnień związanych z lokalnym prawem pracy.


Mam nadzieję, że moja książka dostarczy Ci wielu ciekawych informacji. Wzbogaciłam ją o anegdoty z własnego życia jak i życia moich znajomych.  Dodatkowo umieściłam w niej dygresje ( uwaga, ciekawostka, z życia wzięte), które w łatwy i przejrzysty sposób ukazują najbardziej wartościowe a zarazem  interesujące aspekty tego miejsca.

Jeśli jesteś ciekawy czemu Arabowie nie są fanami psów, nie mogą zjeść galaretki czy słodyczy pewnych polskich producentów a muzułmanki nie powinny malować paznokci to zapraszam Cie do lektury. Jeśli chciałbyś wiedzieć jakie polskie firmy odnoszą na dubajskim rynku  sukces albo sam byś chciał się tu przeprowadzić i znaleźć pracę, to również znajdziesz tu wiele podpowiedzi. Jeśli Dubaj interesuje Cię tylko pod względem turystycznym, to także znajdziesz coś dla siebie. Piszę o tutejszym jedzeniu, stylu ubierania się a także tym czego turysta musi się wystrzegać, by nie złamać prawa i nie popaść w kłopoty. Jeśli myślisz, że rozdziały dotyczące negocjowania i targowania nie są dla Ciebie to także jesteś w błędzie. Umiejętności te mogą być niezmiernie przydatne, podczas kupowania tutejszych pamiątek i innych gadżetów.

Drogi czytelniku zapraszam Cię zatem do kupienia mojej książki „Dubajski savoir vivre” i  mam nadzieję, że „podróż”, w którą Cię zabiorę będzie dla Ciebie interesująca i przydatna. Książka w sieci salonów Empik będzie dostępna już w listopadzie. 
Jeśli chcesz być na bieżąco informowany to zapisz się na newsletter na końcu tego posta.

Książkę wydaję w systemie self-publishingu, co oznacza, iż sama finansuję jej druk, redakcję, korektę i inne prace z tym związane.
Jeżeli chciałbyś wesprzeć mnie w jej wydaniu zapraszam Cię na moją stronę crowdfundingu 
https://wspieram.to/dubajski, gdzie możesz dowiedzieć się więcej na temat książki jak i wspomóc mnie w jej wydaniu w zamian za nagrody.

Jeśli chciałbyś nabyć "Dubajski savoir vivre" z moim autografem to jedna z opcji/nagród na stronie https://wspieram.to/dubajski,  to umożliwia.


Na koniec jeszcze mała dygresja na temat tego skąd się wziął tytuł książki, i czym jest tak naprawdę savoir vivre. Wielu z nas pojęcie to głównie  odnosi do zachowania się przy stole. Savoir vivre to jednak coś więcej. To najogólniej mówiąc sztuka, znajomość życia. Znajomość zwyczajów, które są uwarunkowane kulturowo. To zbiór zasad i reguł, które mogą być bardzo pomocne w sytuacjach dla nas trudnych i problematycznych.  Znajomość danych norm i zwyczajów sprawi, iż staniemy się pewniejsi w wielu dziedzinach, szczególnie wtedy gdy znajdziemy się w obcym kraju. Świat arabski znacząco różni się od europejskiego, ale mając określoną wiedzę zawsze będziemy wiedzieli jak się zachować a  tym samy lepiej zrozumiemy daną rzeczywistość. Czytajmy i zgłębiajmy a dzięki temu staniemy się mądrzejsi i bardziej wyedukowani w każdej dziedzinie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz